Wednesday, September 14, 2011

Nõuka

http://www.youtube.com/watch?v=Wh8wgBzVyNg

Kui mul oli pea Tšehhovi tõlkimisest juba paks, tahtsin kuulata vahelduse mõttes natuke mitte-venekeelset muusikat. Valik langes biitlitele ja esimene laul oli "Back in the USSR". Noh ja nii ongi, täpselt naelapea pihta. Ma jalutasin täna Varblasemägedesse ja tagasi (põhimõtteliselt, üldiselt öeldakse, et Moskva ülikool asub ka Varblasemägedes, aga tegelikult on ta tšuttšut eemal. Ülikooliala läheb tasapisi Varblasemägedeks üle) ja selles suunas jalutades, kuulsin ühel hetkel eemalt muusikat. See läks aina valjemaks, nii et ma arvasin, et olen mõne kontserdi peale sattunud. Aga ei, varsti avastasin, et muusika tuleb valjuhäälditest. Ja et ma olen sattunud nõukogudeaegsesse filmi. Eemal laius massiivne nõukogudelik hoone, mida ehtisid värvilised pildid pioneeridest, päikesest ja muust selletaolisest. Selle ees ja kõrval laius suur geomeetriliste kõnniteede ja lilleklumpidega väljak. Valjuhäälditest tuli filmilik muusika (mis ilmselt oligi mõnest filmist pärit). Ma jalutasin hoone suunas, et teada saada, mida ta endast siis kujutab ja mul oli tunne, et kohe ilmub kuskilt välja mõni kulunud teksades ja tuulepluusis uljaspea, kes kutsub mind kaasa üleliidulisele võidusõidule või et ma jalutan sinna hoonesse, et saada kätte oma tuusikud Kaukaasiasse või et ma olen vapper pioneer, kes saab varsti jälile mingitele kahtlastele tegelastele ja asub siis koos oma sõpradega neid jälitama. Või midagi ja kõike muud taolist.
Tuli välja, et see hoone on Московский Городской Дворец Детского (юношеского) Творчества :)
Moskva laste-noorte palee. Ühesõnaga, pioneeride palee. Minu uus lemmik. Ma loodan, et nad lasevad seal kogu aeg muusikat :)

http://mosday.ru/photos/gallery.php?region=moscow_vorobievi_dvorec&author=peregrin&sort=date&size=9&alt=9&rows=all

No comments:

Post a Comment